Thursday 20 November 2014




 Tajuk Kajian : Kedai  Kopi  434
 

Pengenalan

                   Sai Kee Kopi ialah sebuah nama kedai kopi yang telah  ditubuhkan pada tahun 1953 di sebuah rumah kayu bertingkat yang amat terkenal di Sungai Muar di Jalan Ismail. Pengasas kedai kopi, Encik Kiar Am Sai telah membuat kopi  minuman popular di kalangan penduduk tempatan, dengan produk beliau "Kopi Cap 434" di perkenalkan dengan nama baru ianya kekal sebagai minuman kegemaran di kalangan peminat kopi, kedua-dua tempatan dan luar negara.

                  Kedai " Kopi Cap 434 " atau dikenali  Sai Kee Kopi telah berkembang menjadi ayam panggang kopi moden. Penyelidikan kopi menyediakan amalan perniagaan terbaik dan menggunakan teknologi Brambati yang paling maju dari Itali dalam pemanggangan kopi untuk menghasilkan, Sai Kee mampu menghasilkan 10 tan biji kopi panggang setiap hari.

                 Sai Kee kopi atau " Kopi Cap 434 "  menghasilkan , warna dan aroma, dan rasa keseluruhan kelompok oleh kelompok tidak kira ia adalah cahaya panggang Indonesia Manhdeling atau panggang sederhana Brazil Santos atau panggang gelap Columbia Excelso. Kopi Cap 434 menghasilkan keuntungan yang lumayan  dan mendapat sambutan yang ramai .


Objektif kajian

        1. Memperkenalkan Jenama Kopi 434  kepada  penggemar kopi yang ingin merasakan kelainan               rasa kopi yang pekat .

        2. Mempromosikan Jenama Kopi 434  untuk dikenali rakyat tempatan dan luar negara.

        3. Mengenalpasti tahap pembungkusan kopi 434







No comments:

Post a Comment